pregnancy calendar  BabyFruit Ticker pregnancy due date

Wednesday, September 28, 2011

Petua Dapatkan Anak Lelaki l Petua Dapatkan Anak Perempuan


Pasangan yang dah berkahwin tentulah nak ada anak kan. Petua ni tak dijamin 100%. Dicombine kan selepas jumpa pelbagai jawapan di google. Apapun, yang penting usaha, doa dan tawakkal... Boleh dijadikan panduan bagi  yang sedang merancang untuk pregnant. ^____^



PETUA DAPATKAN ANAK LELAKI

1. Makanan yang asid seperti buah-buahan limau, nanas, mangga, cuka, minuman gas perlu dijauhkan selama 2 bulan sebelum mencuba. Makanan laut adalah digalakkan, zat-zat logam kalsium dan magnesium juga diperlukan.

2. Persetubuhan pada waktu subur iaitu pada hari penetasan telur isteri (ovulation) adalah penting.

3. Menukarkan cecairan faraj kepada beralkali dengan melakukan ‘douching’ atau basuh dalam faraj dengan satu alat khas. 20 ml. Air bikarbonat dimasukkan ke dalam faraj lebih kurang 2 jam sebelum mengadakan persetubuhan. Cecair bikarbonat (sodium bicarbonate ) boleh dibeli dari farmasi.

4. Kaedah suntikan benih lelaki (artificial insemination) setelah air mani suami menjalani proses ‘layering’, atau menjalani rawatan bayi tabung uji (IVF) dan dipilih embryo yang telah disahkan lelaki untuk dimasukkan kedalam rahim. Kedua-dua kaedah tersebut tidak dibolehkan jika hanya untuk tujuan mendapatkan anak lelaki. Tetapi diperbolehkan jika sabit ada penyakit baka bila melahirkan anak perempuan.

5. Tidur mengereng ke kanan selepas bersama. Minta izin dahulu sekiranya membelakangkan suami.



PETUA DAPATKAN ANAK PEREMPUAN


1. Berdoa sebelum bersama dengan niat usaha untuk mendapatkan bayi perempuan.

2. Digalakkan memakan makanan yang berasid seperti limau, asam, nenas, cuka, air minuman bergas dan lain lain. Pantang memakan makanan laut.

3. Persetubuhan dilakukan sebelum penetasan telur isteri (ovulation). Jangan bersetubuh selama 5 hari mulai dari hari ‘ovulation’ yang boleh dikesan dengan ujian-ujian subur.

4. Melakukan ‘douching’ dengan menggunakan cecair asid (very dilute lactacyd) 2 jam sebelum persetubuhan dilakukan.

5. Tidur mengereng ke kiri selepas bersama. Minta izin dahulu sekiranya membelakangkan suami.


Walau apapun, kita hanya merancang dan Allah s.w.t juga yang akan menentukan. Allah yang memberi rezeki kepada manusia dan setiap pemberian Allah kita mesti redha dan terima dengan syukur. Yang penting mesti teruskan berusaha dan tidak berburuk sangka pada Allah sekiranya apa yang kita hajati masih belum ditunaikan. Tentu ada sesuatu yang lebih besar yang Allah bakal berikan nanti.


Baby Mason yang super duper cute!


No comments:

Post a Comment